Kommunen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt. Kommunen har på de enkelte sociale sagsområder fastsat frister for, hvor lang tid der må gå, fra kommunen modtager en ansøgning fra en borger, til der skal være truffet en afgørelse. Dette gælder dog ikke, hvis der i lovgivningen er fastsat en særskilt frist for sagsbehandling på det pågældende sagsområde. Hvis fristen for sagsbehandling ikke kan overholdes i en konkret sag, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse. Det gælder fx, hvis det bliver nødvendigt at indhente yderligere oplysninger.
Under de enkelte emner fremgår fristerne for sagsbehandling på de enkelte sociale områder. Fristerne er godkendt af kommunalbestyrelsen.
Servicelovens § 112
Fire uger
Servicelovens § 116
Fire uger
Servicelovens §§ 112-113
16 uger
Servicelovens § 116
24 uger
Servicelovens § 112
To uger
Servicelovens § 112
Fire uger
Servicelovens § 112
To uger
Servicelovens § 116
To uger
Lov om specialundervisning for voksne
To uger
Servicelovens § 114
Syv måneder
Servicelovens § 83
Fire uger
Servicelovens § 83
En uge
Almenboligloven
Otte uger
Almenboligloven
Otte uger
Almenboligloven
Otte uger
Servicelovens §84, stk. 1 og § 86, stk. 2
To uger
Lov om trafikselskaber § 11 m.v.
To uger
Servicelovens § 84, stk. 1
To uger
Servicelovens § 84, stk. 2
En til 14 dage
Servicelovens § 86, stk. 1
En uge
Servicelovens § 86, stk. 2
En uge
Servicelovens § 94
Fire uger
Servicelovens § 95
Fire uger
Servicelovens § 112
Fire uger
Servicelovens § 118, stk. 3
To uger
Servicelovens § 119
En til to dage
Servicelovens § 122
To arbejdsdage