Med særligt ansvar for:
Jakob Thune
E-mail: jth@hvidovre.dk
Telefon: 36 39 30 02
Med særligt ansvar for:
Tine Larting
E-mail: tla@hvidovre.dk
Telefon: 36 39 32 51
Med særligt ansvar for:
Sara Røpke
E-mail: sarar@hvidovre.dk
Center for Beskæftigelse og Borgerservice varetager den arbejdsmarkedsrettede indsats i Hvidovre Kommunes jobcenter samt Borgerservice og Ydelsesservice.
Jobcentret kan blandt andet hjælpe borgere og virksomheder med:
Ydelsesservice varetager udbetaling af forsørgelsesydelser:
I Borgerservice er følgende fagområder placeret:
Chef for Center for Beskæftigelse og Borgerservice: Torben Tang Christensen, mail: bob@hvidovre.dk.
Center for Børn og Familier består af et børne- og familieområde, et dagtilbudsområde samt Tandplejen
Børne- og Familieområdet støtter op om børn, unge og familier med det formål at bidrage til familiens trivsel.
Børne- og Familieområdet består af:
Medarbejderne i centret er engagerede i forskellige typer af indsatser:
Dagtilbudsområdet hjælper børnefamilier med at få plads til børn i et dagtilbud og understøtte kvaliteten i dagtilbud.
Dagtilbudsområdet består af:
De decentrale enheder der hører under dagtilbudsområdet er:
Centerchef for Børn og Familier: Hannah Ilima Wilson, mail: hawil@hvidovre.dk, tlf. 51838066
Center for Handicap og Psykiatri tilbyder borgerne med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer en ressourcebaseret og helhedsorienteret indsats, så de bedst muligt kan udnytte og udvikle deres potentiale.
Afdelingens kerneopgave er, at tilbyde rådgivning, vejledning og støtte til borgerne samt at tilbyde en række serviceydelser, i de tilfælde der er behov herfor.
Formålet er, at tilgodese de behov der kan følge af en nedsat funktionsevne, for derved at kunne genvinde, udvikle eller vedligeholde funktionsevnen. Derudover er formålet at rehabilitere, forebygge og afhjælpe sociale problemer. Dette gøres altid med borgeren i centrum.
Center for Handicap og Psykiatri består af følgende afdelinger:
Chef for Center for Handicap og Psykiatri: Rasmus Kern, mail: hap@hvidovre.dk.
Center for Kultur og Fritid består af en samlet administrationsenhed, hvorunder der er tilknyttet en række decentrale institutioner.
Chef for Center for Kultur og Fritid: Lars Hørdum, mail: lhl@hvidovre.dk, tlf. 36 39 32 84.
Center for Plan og Miljø beskæftiger sig med følgende hovedområder:
Alle byggesager skal behandles og godkendes i Center for Plan og Miljø. Afdelingen behandler også sager om bevaringsværdige bygninger, sammenlægning af lejligheder, registrering til Bygnings- og BoligRegistret, matrikulære sager, varmeplansager og skorstensfejersager.
Center for Plan og Miljø udarbejder og administrerer kommuneplanen og lokalplaner. Vi varetager også generelle planlægningsopgaver og planlægning af parker og grønne områder. Desuden behandler vi zone- og fredningssager og sager om tilskud til bygningsforbedring og -bevaring.
Center for Plan og Miljø varetager miljøopgaver, herunder godkendelse af virksomheder i henhold til miljølovgivningen, behandler sager vedrørende jordforurening, grundvandskvalitet, vandindvinding, støj- og luftforurening og varetager myndighedsopgaver i forbindelse med vand- og kloakforsyning.
Chef for Center for Plan og Miljø: Jakob Karlshøj, mail: fvh@hvidovre.dk.
Vision for Center for Skole og Uddannelse: I fællesskab åbner vi verden for ALLE børn og unge, så de lærer mere og trives bedre år for år.
Center for Skole og Uddannelses administrations og udviklingsenhed består af Analyse & Administration samt Pædagogik & Udvikling. Administrationen og udviklingsenheden understøtter det politiske niveau samt direktionen og ligeledes den pædagogiske- og faglige udvikling på skoler, SFO'er og i klubber.
Decentrale enheder:
Chef for Center for Skole og Uddannelse: Ole Møller Laursen, mail: oll@hvidovre.dk.
Center for Sundhed og Ældre har forskellige tilbud inden for pleje og omsorg, sundhed, træning, hjælpemidler og boliger, som visiteres og leveres til borgerne ud fra en rehabiliterende tilgang i samarbejde med borgerne.
Centeret består af følgende:
Plejehjemmet rummer 72 plejeboliger.
Derudover er der KommuneKøkkenet, som producerer mad til hjemmeboende borgere (et visiteret tilbud) og til to af kommunens plejehjem.
Plejehjemmet rummer 143 boliger.
Plejehjemmet rummer 73 boliger, et daghjem for hjemmeboende borgere og et værested for borgere med demens.
Derudover er der Torndalshave, som rummer 12 boliger for borgere med demens.
Visitationen er en myndighedsenhed, som varetager visitation og bevillinger til hjemmepleje, hjælpemidler, daghjem, plejeboliger og ældreboliger.
Hjemmeplejen udfører personlig og praktisk hjælp til hjemmeboende borgere, og Sygeplejen leverer sygeplejeydelser i Sygeplejeklinikkerne og i borgernes hjem.
Afdelingen er en tværgående stabsenhed, som udfører opgaver inden for administration, økonomi, projektledelse, kompetenceudvikling, patientsikkerhed, IT og politisk betjening.
Afdelingen tilbyder ambulant genoptræning i kommunens Sundhedscenter og midlertidigt ophold på Midlertidig Døgnrehabilitering, Svendebjerghave.
Afdelingen tilbyder en bred vifte af aktiviteter inden for sundhed og forebyggelse, for eksempel patientskoler, individuel kostvejledning, åben rådgivning og indsatser for særlige målgrupper.
Hvidovre Aktivitetscenter og Hvidovre Motionscenter er en del af enhedens tilbud.
Du kan se opbygningen af Center for Sundhed og Ældre i dette organisationsdiagram (pdf)
Chef for Center for Sundhed og Ældre: Christel Damgaard, e-mail: chri@hvidovre.dk, tlf. 22746353
Center for Trafik og Ejendomme beskæftiger sig med følgende hovedområder:
Centrets opgaver vedrører bl.a. den overordnede drift og vedligehold af 137 ejendomme og 385 bygninger – et samlet areal på 290.000 m2.
Centret projekter vedrører både større byggeprojekter som nybyggeri og ombygning samt renoveringsaktiviteter som almindelig planlagt vedligeholdelse og bygningsgenopretning. Hvidovre Kommune er en klimakommune, og kommunen indtænker derfor energiforbedringer i kommunens byggeprojekter – både når kommunen bygger nyt eller renoverer.
Desuden råder centret over et værksted, hvor man tager sig af kommunens bil- og maskinpark samt et drivhus, hvor der produceres sommerblomster til udplantning i parker og på veje.
Chef for Center for Trafik og Ejendomme: Anne Bodil Pallesen, e-mail apq@hvidovre.dk.
Center for Digitalisering, Kommunikation og Erhverv beskæftiger sig med følgende områder:
Vi arbejder kontinuerligt på, at de it-systemer vi anvender, kører sikkert og optimalt, så borgerne får den bedst mulige betjening i afdelingerne.
Vi følger med i IT-udviklingen, og afdelingens opgaver tilpasser vi i et samspil imellem omverdenen og vores eget behov i Hvidovre Kommune.
Vi servicerer dagligt de medarbejdere i kommunen, der anvender PC’er med tilhørende udstyr og programmer.
Udvikling, Erhverv og Kommunikation beskæftiger sig med disse områder:
Erhvervsudvikling
Kommunikation
Tværgående projekter og fundraising
Center for Politik og Ledelse varetager følgende opgaver:
Servicefunktionerne placeret under Center for Politik og Ledelse er alle interne driftsfunktioner, der varetager en række opgaver i forhold til de ansatte, centre og politikere.
Hvis man ønsker at tale med borgmesteren, skal man rette henvendelse til Borgmesterens sekretær, tlf. 36 39 30 03 og aftale et tidspunkt i borgmesterens træffetid, som er torsdage.
Center for Økonomi og Personale er kommunens økonomi-, analyse-, indkøbs og HR-funktion. Vi sikrer bl.a. koordinering på tværs af centrene, og yder faglig support til centre og institutioner – både i spørgsmål om økonomi og løn- og personaleforhold, men også om arbejdsmiljø og indkøb.
Organisatorisk er vi opdelt i syv teams, der alle har til formål at understøtte og servicere den samlede organisation. Det drejer sig om følgende enheder, hvor opgaverne, der er nævnt ikke er fyldestgørende:
Chef for Center for Økonomi og Personale: Søren Lenau, mail: ysl@hvidovre.dk, tlf.: 25 44 33 01